Personlig Træning

Jeg har været i fitnessbranchen siden jeg som 15-årig begyndte til aerobic med en veninde. Denne interesse tog lynhurtigt form, og som 17-årig stod vi som instruktører på vores første aerobic-hold.

I årene efter tog jeg mange forskellige uddannelser indenfor fitness, aerobic, step, boldtræning, vand-hold, pilates samt som Personlig Træner. Her har jeg undervist utallige timer i fitnesscentre, samt to år i træk på den årlige Nike Convention, hvor instruktører fra hele landet mødes og samles til ny inspiration. Jeg har altid trænet flittigt i fitnesscentret og følt det som et must, at komme ned og træne, for at have samvittigheden i orden. Desuden elsker jeg at løbe og har løbet mange halvmarathons igennem de seneste år. I 2011 blev jeg pludselig mor to mdr. for tidligt, og her stod jeg stort set med det hele selv. Her blev jeg tvunget til at være indendøre i to mdr, hvilket gjorde, at jeg ikke fik trænet eller rørt mig, som jeg plejede. Da ændrede det hele sig. Jeg fandt en ro i mig selv og indså, at jeg faktisk godt kunne overleve uden træning – når bare man omstiller sig til det. Så jeg kan sagtens forstå dig, der ikke kan se meningen med at slide time efter time i et fitnesscenter. Men også dig, som gerne bruger timer der hver dag. Jeg har selv været begge steder, og det vigtigste er, at den træning du udfører og det liv, som du lever, gør dig glad. For mig handler det nu om balance på alle planer i livet, ikke kun på træningen, men ligeså meget på det mentale, på ikke at stresse, at være tilstede her og nu, samt at sige pænt nej tak til ting jeg faktisk ikke har lyst til.

Det, der gør mig glad nu, er nu stadigvæk, at bruge min krop i hverdagen, men på et helt andet plan end da jeg var “træningsafhængig”. Nu er det fint at få løbet en tur til børnehaven og hjem igen, at gå en tur i skoven med min hund eller blot lave lidt strækøvelser på en måtte om aftenen i ro og mag. Det bedste for kroppen er, at den bliver brugt jævnt dagen igennem, hvilket stadigvæk er sundere end at sidde ned i 8 timer om dagen, bruge bilen til alt og så træne i et center på et hold 2 gange om ugen.

Helt fra barn er glæden ved fysisk udfoldelse ubeskrivelig stor. Kroppen er super smidig og der er ingen grænser for, hvad man kan med sin krop. Hvorfor er det så, at så mange mennesker døjer med skavanker, overvægt og dårlig livskvalitet pga. en krop der strejker? Jeg mener, at den moderne livsstil med f.eks. alt for stillesiddende arbejde, inaktiv fritid, for meget dårlig og forarbejdet mad, for stor kemisk påvirkning er roden til alt ondt. Lad os gå mere “back to basic”. Fyld kroppen med fødevarer uden varedekleration, der giver energi og ikke dræner. Mærk efter i kroppen, hvordan den har det med visse fødevarer. Tænk positivt og vær glad og taknemmelig for hver dag du slår øjnene op til en ny og dejlig dag.

Så hvordan skal man dog få tid til at få den glade og sunde krop? Der er jo fuldtidsjob, venner, børn, familie, indkøb osv. som også skal passes og man vil jo gerne det hele! Det, jeg har gjort, er at integrere træningen som en del af dagligdagen, fx. som transport eller leg med børnene. Da jeg trænede meget var jeg dybt afhængig af mit pulsur, der helst skulle vise, at jeg havde forbrændt mindst 500 kalorier dagligt. Efter pulsuret røg for 6 år siden har jeg aldrig haft det så godt med både min krop og mit sind, og denne erfaring vil jeg gerne viderebringe til mine kunder. Stop stress og lyt til din mave, og tænk i stedet mere over hvordan du ønsker at leve, og hvad der skal til for, at du kan opnå det. Træning behøver ikke tage timer dagligt. En halv time 4 gange om ugen kommer du også langt med. Lad mig hjælpe dig til at finde en metode, der passer ind i DIT liv.

I dag træner jeg fordi det gør mig glad, og tæller hverken kalorier, kilometer eller tid. Og min kropsvægt er ca. det samme som da jeg var 15 år, selv efter 3 fødsler. Fordi at jeg har fået renset ud i krop og sind på flere planer. Denne opdagelse har for mig været en velsignelse og jeg vil elske at hjælpe mine kunder med, at ændre indstillingen til træning, og få det integreret i alle dine hverdagsrutiner. For der er vitterligt ingen undskyldning, for ikke at bruge sin krop optimalt og udnytte dine hverdagsrutiner til noget brugbart. Alt tæller, det er bare om, at se det. Det kunne f.eks. være transport til arbejdet, hvor du kan skifte bilen eller bussen ud med cyklen eller løbeskoene. Når du handler kan du fx. også tage en indkøbskurv og bære den i hånden, frem for at tage den vogn, som du altid gør – det handler dybest set om, at opdage mulighederne. Jeg vil gerne gøre motion let, overskueligt og sjovt for dig, så du bliver glad for at træne og bruge din krop. Om det er i fitnesscentret, naturen eller derhjemme er underordnet. Jeg gider ikke fylde dig med formler og forskningsresultater, vi skal bare sammen finde det, der virker for dig, for at komme i mål!

Jeg glæder mig til, at åbne dine øjne for en helt ny verden og jeg glæder mig til at vise dig vejen til målet – uanset om du vil tabe dig, blive sundere, stærkere, gladere, smukkere!

Mine forløb fokuserer på, hvad DU har brug for. Det kan være kostplanlægning, omlægning, inspiration, styrketræning, pilates, yoga, motivation eller andet. Det taler vi om, når vi mødes første gang, hvor vi afsætter 1-2 timer, og sammen finder ud af, hvad de resterende timer i pakken skal bruges til.

Ved du, at du står over for en presset periode, hvor det kan være svært at holde de gode kostvaner, f.eks. eksamenslæsning, ferie, julen eller mange kommende arrangementer, så kan du også booke en enkelt time og få tips og motivation til, ikke at falde i fælderne, som får dig til at droppe de sunde gode vaner.

Træningen foregår hos mig i private omgivelser eller i den smukke natur jeg er omgivet af, men jeg kan også komme ud til dig eller i dit center, eller hvor det passer dig bedste at træne. Dog kommer der et kørseltillæg på 4 kr. pr. km.

Priser for Personlig Træning

Klippekortene kan du bruge når det passer dig, og er en god måde at få et spark bagi, til at komme igang med at ændre din livsstil. Klipperkortene holder i 2 år og kan sagtens deles af flere i familien, hvis I er flere der trænger til et kærligt skub. De kan bruges på kostsnak, træning, motivation, eller hvis du ønsker at dygtiggøre dig til én bestemt ting intensivt, fx. pilates.

Pris
5 timers-pakken 3.250 kr.
10-timers-pakken 6.000 kr.
1-mdr. power forløb (4 uger) med 3 x ugentlig træning samt en afsluttende Amazing Classic ansigtsbehandling som gave 7.000 kr.
2-mdr. forløb (8 uger) med 2 x ugentlig træning samt en afsluttende Amazing Classic ansigtsbehandling som gave 9.300 kr.
3-mdr. forløb (12 uger) med 2 x ugentlig træning samt en afsluttende komplet forskønnelse ansigtsbehandling af 2 timer 13.500 kr.
1 enkelt time 690 kr.

Prisen på 1-, 2- og 3-måneders forløb kan efter aftale inddeles i 2 rater, hvor 50% af beløbet betales ved start og de sidste 50% betales halvvejs i forløbet.